Weblog (2011-2014) over creatief schrijven (ckv) op de RSG Ter Apel

Weblog (2011-2014) over creatief schrijven (ckv) op de RSG Ter Apel
Tijdens het cursusjaar 2013-2014 stond de natuur weer centraal! Foto: Ruiten Aa tussen Smeerling en Ter Wupping

vrijdag 11 november 2011

Sonnet



Geef het een kans

Kijk mij nou, geoogst en al
verheugd op het warme, zwarte zand.
Ik wil groeien, nog zo klein en smal;
het scheppen van een band.

Klein, groen, kwetsbaar voor een tennisbal;
wees voorzichtig in dit land
met zijn milieubewustzijn weet je het al,
dit loopt zelfs uit de hand.

Gelukkig zijn er strijders voor mijn soort;
gevleugelde vrienden verzorgen mij goed.
Dat is zoals het hoort.

Mijn bloem, zo fel, zo zoet
de regering pleegt een moord:
milieubezuinigingen, dat is gestoord.

Peter Lanting, V4a